2012年2月12日

Tom Hardy talked about meeting Christian Bale on the set

Source: Unreality Primetime
這陣子可能是因為在宣傳其他電影,所以上了一個 Jonathan Ross Show 的 Talk Show。他談到了與 Bale 在試鏡時的過程,還蠻有趣的。

「我迫不亟待地想見到 Christian,因為他是這麼刺激的一個人... 我聽過他在 McG 電影火爆的錄音... 而我在這部電影中扮演壞蛋,我還得與 Batman 大打出手... 他又是個這麼靈活的人。在我第一次與他見面時,是我們一起到洛杉磯做試鏡的時候。我正在試 Bane 的裝扮,鍛鍊出來的肌肉讓我覺得強壯。我走到休息拖車時看到了 Christian 坐在那邊,他身上只穿著一件汗衫。我看著他的手臂想著「等著瞧,我會打敗他。」我說「你好,一切都好嗎?」他回我說「Tom,你好嗎?」

「之後我穿上了我的戲服,走進片場... 那個巨大的影子也出現在片場。加上那對尖耳朵,他看起來約 10 英呎高,八英呎寬。我看著他,他看著我的感覺就好像在說「沒錯,我就是 Batman」我注視著他的眼睛,(註:我不懂他說 I was three 的意思,跳過)我就是不自禁地想去碰他的蝙蝠裝,想找到他的弱點,這樣我至少才有辦法修理他。他是駭人的 Batman,他眼神如死光看著我,我腦袋只是想著「我絕對沒辦法承受得起這樣的攻擊,來自 Christian Bale 的攻擊,那個來自 Batman 的攻擊。」

He said: “I really wanted to meet Christian because he’s exciting…I had heard about his fiery off-kick on the McG film…I played the bad guy in this and so I had to do a lot of fighting with Batman…and he is a very handy individual. When I saw him first time, when I got to LA and we were doing the screen test and I was trying on the Bane outfit and I’d put on some weight and I felt strong, I’d been training. And I got to the trailer and I saw Christian sat there and he didn’t have a t-shirt, just a vest on and I looked at his arms and I thought, ‘Yeah, I’m gonna walk this.’ I was like, ‘How are you? Are you good?’ And he was like, ‘How are you Tom?’

“Then I got in my outfit and I went on set…and this huge looming figure turned up on set. About 10 foot tall and eight foot wide with huge pointy ears and I looked at him and he was looking at me as if to say, ‘Yeah, I’m Batman.’ And I looked him in the eyes and I was three. And I couldn’t stop touching the suit, looking for a way in, so I could at least cut him. He’s terrifying Batman, and he looked me dead in the eyes and I thought, ‘I’m never going to be able to survive the onslaught that is Christian Bale, or Batman.’”

2 則留言:

Min 提到...

我不喜欢Tom Hardy, 上一次他谈到BALE的那种轻佻的语气,我就很反感他, 这次又提MCG,不喜欢他夸张和故作有趣. 我还是喜欢JGL, 很SWEET.

Marco 提到...

Min,
我對 Tom 沒啥意見,其實是因為文章剪輯的不好,我不覺得 Tom 對 Bale 有惡意。英國人的幽默感本來就比較特殊,我覺得他反而凸顯了 Bale 的盡責。

別太不高興囉