2011年6月30日

Matt Damon is Jealous of Christian Bale


從 2005 年 Bale 同年拍了 "Prestige" 以及 "Harsh Times"之後,與 Bale 同經紀公司的 Matt Damon(Bale 去年換經紀公司時,Matt Damon 也一起換到同一家,所以到現在他們兩個還是同經紀公司)不時會透露他對 Christian Bale 的敬佩。在去年年底的 Critics Choice Awards 以及今年年初的 Golden Globes 頒獎當天,Matt Damon 也滿面笑容地與 Bale 愉快交談。在全球 Baleheads 心目中,Matt Damon 已經是天字第一號最大咖的 Baleheads 了。最近因為『命運規劃局』的 DVD 的發行,他又談到了他對於 Christian Bale 的賞識。

以下是今年天字第一號大咖 Balehead 的對偶像的 swoon(笑)。

*** *** ***
Source: Movie Hole

Damon 還談到了 "The Fighter" 所發生的故事,也稍微地表示了他對於 Christian Bale 的嫉妒。

Q: 提名奧斯卡是否會帶給你滿足感?

Damon: 對的演員演對的角色(會帶給我滿足)。我與 Gus [Van Sant](註:『心靈捕手』"Good Will Hunting" 的導演)合作過兩次,他也曾找我飾演 "Milk"(註:『自由大道』2008 年西恩潘拿影帝的電影)中的 Josh Brolin。他把劇本寄給我,我就是目不轉睛地讀這劇本,讀著那部優秀的劇本。我告訴他我絕對要參與演出。他也寄了 Dan White 的許多資料給我。我還記得當時我正在宣傳『神鬼認證』電影,我從澳洲與他談論演出相關事宜。不過,後來因為集資的問題,電影得延後三個月開拍,這與我已經談好的『關鍵指令』時間發生了衝突。當時又發生了劇本作家的罷工事件(註:T4 也剛好遭殃),我只好離開『自由大道』。這個決定讓我很沮喪,因為我很清楚這部電影會是部佳作。不過在我看過電影後,我發現到那個角色找 Josh 演真的很對,因為這是部因為好演員演到對的角色的好電影。"The Fighter" 也是一樣,我本來要飾演 Christian Bale 的角色(註:Dickie 的演員從 Brad Pitt 到 Matt Damon 到 Christian Bale),但我也是離開了。Darren Aronofsky 本來要導 "The Fighter" 的,他同時也離開了。但在我看過 Christian 的演出之後,我的感想就是「我的天,他才是對的演員啊!」

...Damon also shares with us what happened with “The Fighter” and how slightly jealous he is of Christian Bale,...

Q: Does being nominated for an Academy Award feel make you feel good about yourself?

Damon:
I always feel like the right actor gets the role. I’d worked with Gus [Van Sant] twice before, and he called about the role that Josh Brolin played in Milk. He sent me the script and I couldn’t make it through the script without bawling my eyes out because it was such an incredible story. I told him absolutely, I’m in, and he sent me all the research materials to play Dan White. I remember I was on the road promoting the Bourne movie and I was talking to him from Australia, then something happened with the financing and they pushed [it back] like three months. I was going off to do Green Zone and I literally couldn’t do it because of the conflict. There was a writers strike coming up so I had to bow out of Milk and it really upset me. I knew the movie was going to be great, but then I saw the movie and Josh was so good in that part. I felt the movie was great and the right actor got the part. The Fighter was the same way. I was supposed to play Christian’s role and I dropped out. Darren Aronofsky was going to direct it, and we both dropped out. But I look at Christian’s performance and go, “My God, the right actor got the part.”

2 則留言:

Jacks 提到...

Matt Damon素我喜歡的一個演員啊,沒想到還是天字第一號的Balehead!!! :p
我的娘,真希望他倆還有另外那個CB姐姐合拍一部片(我是不是太貪心了...)

Marco 提到...

Jacks,
我以為大家都知道 Matt 是頭號影迷呢!:)
看樣子我真的有時間還是要反覆分享一些消息。Bale 還年輕,與好演員合作的機會還很多,不用擔心。