2009年3月27日

Bale's Quote (1)

"At first, I was somewhat hesitant to do the role. I mean, after all, Batman is an icon. But I remember, as clear as day, being at the grocery store the day the movie opened, and this little boy saw me. He couldn't have been more than five years old. He just walked right up to me and hugged me. He hugged me, and I was so moved by it that I hugged him back. Then he looked up at me and said "You're my hero." And in that moment, I knew that not only as an actor that I had done my job, but that I had made the right decision to play Batman. And I've never looked back on my the decision to play Batman since."
這張圖跟這段話有啥關係?沒有關係!
只因為這張照片的他真的非常漂亮。

(睫毛!睫毛!睫毛!)

「剛開始,我對於接下這個角色仍有所遲疑。我的意思是,Batman 畢竟是一個代表人物。只是,我永遠無法忘記那天晴朗的天空,電影剛剛上映,在一家雜貨店中一個小男孩發現了我。他應該不到五歲。他走向我然後抱住我。他抱住我,而我也滿懷感動地抱住他。然後,他抬頭看著我並說『你是我的英雄』。那一刻,我知道我辦到的不僅是一個演員所完成的任務,我還知道扮演 Batman 是一項對的決定。之後,我再也不曾迷惘於扮演 Batman。」
God, How touching...

2 則留言:

verna 提到...

這位帥到連睫毛都帥的男孩和小fans互抱,光想像畫面就好溫馨唷!
那我們跟他說一樣的話可以得到他的擁抱吧(自毆)
別人接到大角色是:我要紅了YA~
他是猶豫...
我想到李安說,人家老誇他儒雅
讓他覺得很不安,講久了未必是好事
不想被名氣衝昏頭的人,大概都是這種心情吧
但是,你不演BATMAN
啊我是要怎麼看到你的其他片啦
人家又不是住美國..(委屈)

Marco 提到...

要是真的遇到他,我們也學小男孩直接走過去抱住他的話...(後果可能很慘) XD

其實很多人問過他「你不害怕你接了這個角色後,大家不在認定你是一個嚴肅演戲的演員嗎?(serious 啥啥的)」
他的回答是「我沒辦法決定他人的想法」
現在看來是沒這樣的擔憂,怕的是都只演硬漢才讓人擔心。

還好他到現在都沒被名氣沖昏頭啦~好小孩。
素啊,他低調對我們來講很痛苦捏~